logo
ArEn

نتایج جست و جو:

11

تعداد نتایج:

11

مرتبط ترین ها

به روز ترین ها

پر بازدیدترین ها

پر دانلودترین ها

فیلتر ها

از سال

تا سال

زبان

نوع محتوا

نوع دسته بندی

متن کامل

ربا در قرض‌های تولیدی و تجاری

کلیدواژه:

نویسندگان: موسویان، سید عباس

ناشر: شورای عالی انقلاب فرهنگی

... ادامه

سال:1402

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

ربا در قرض های تولیدی و تجاری

کلیدواژه: اكل مال به باطل ؛ بيـع نـسيه ؛ تجاري ؛ رباي جـاهلي ؛ سرمايه گذاري ؛ صدقه ؛ ظلم ؛ قرض توليدي ؛ قرض مصرفي ؛ مـضاربه

نویسندگان: موسویان، سیدعباس

ناشر: اقتصاد اسلامی

با گسترش نظام سرمايهداري بهويژه صنعت بانكداري در كشورهاي اسلامي، انديـشهورانمسلمان از يك سو به فكر اسـتفاده از بانـك افتادنـد و از سـوي ديگـر، فعاليـتهـاي بانـك راآميخته با قرض با بهره ميديدند كه از ديدگاه اسلام، ربا و ممنوع است. براي حلّ اين مشكل،گروهي از عالمان به فكر طراحي الگوي جديدي از بانك به ... ادامه

سال:1384

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

ارزیابی تأثیر شدت تبلیغات بر عملکرد تجاری نظام بانکی کشور

کلیدواژه: داده های تابلویی ؛ شدت تبلیغات ؛ عملکرد ؛ نظام بانکی

نویسندگان: عزیزی، شهریار ؛ مقدسی، محمد

ناشر: اقتصاد و تجارت نوین

در تحقیق حاضر، تأثیر شدت تبلیغات بر عملکرد تجاری نظام بانکی ارزیابی می شود. اطلاعات سالانه 11 بانک دولتی طی سال های 1381-1388 جمع آوری و با استفاده از مدل داده های تابلویی تأثیر شدت تبلیغات بر رشد حساب قرض الحسنه جاری و قرض الحسنه پس انداز، سپرده های کوتاه مدت و بازده حقوق صاحبان سهام در بانک های دو... ادامه

سال:1388

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

نقد نظریه عدم حرمت ربا در قرض‌های تولیدی و تجاری

کلیدواژه: ربا، قرض مصرفی، قرض تولیدی، قرض تجاری، ربای جاهلی، ظلم، اکل مال به باطل

نویسندگان: احمدوند، خلیل الله ؛ توحیدی، محمد

ناشر: مطالعات اقتصاد اسلامی

در طول تاریخ فقاهت اسلام تا قبل از سده اخیر، در حرمت ربا هیچ تفاوتی بین ربای مصرفی و ربای تولیدی در فتوای فقهای شیعه و سنی دیده نمی‌شود. با گسترش نظام سرمایه‌داری و نفوذ آن به کشورهای اسلامی، بسیاری از تجار، صاحبان صنایع و بانکداران با مسأله تحریم ربا مواجه بودند. برای حل این مشکل گروهی از فقها و عا... ادامه

سال:1395

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

مقایسه بانک تجاری و نهاد قرض الحسنه در حوزه تامین مالی خرد

کلیدواژه: بانک تجاری ؛ بانک قرض الحسنه ؛ تامین مالی خرد

نویسندگان: ابراهیمی، سجاد ؛ باغستانی، مسعود

ناشر: مجله اقتصادی

تأمین مالی خرد توانسته است در چند دهه اخیر در کشورهای درحال توسعه عملکرد خوبی در زمینه کاهش فقر و افزایش تولید داشته باشد. از این رو، تأمین مالی خرد در سطح دنیا در قالب نهادهای مستقل و یا بانکداری متعارف دنیا و بانک های تجاری گسترش یافته است. در این مقاله پس از معرفی تأمین مالی خرد در بانک تجاری به ... ادامه

سال:1390

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

مشاهده/دانلود

مشاهده/دانلود

عوامل موثر بر ریسک اعتباری مشتریان بانک های تجاری (مطالعه موردی: بانک تجارت شهر نکا – استان مازندران)

کلیدواژه: احتمال عدم بازپرداخت ؛ رگرسیون لاجیت ؛ ریسک اعتباری ؛ معوقه های بانکی

نویسندگان: کریمی، زهرا ؛ اسدی گرجی، حسین ؛ گیلک حکیم آبادی، محمدتقی ؛ اسدی، نوراله

ناشر: اقتصاد پولی مالی

این مقاله به بررسی عوامل مؤثر بر معوقه‌های بانکی و ریسک اعتباری مشتریان حقیقی شعب بانک تجارت شهرستان نکا می‌پردازد. داده‌های لازم برای آزمون این ارتباط از 2545 پرونده مشتریان حقیقی بانک تجارت شهرستان نکا که طی سال‌های 1381-1390 تسهیلات اعتباری دریافت نموده‌اند، استخراج و برای ارزیابی داده‌ها از رگرس... ادامه

سال:1394

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

بررسی تاثیر هوش تجاری برکسب مزیت رقابتی پایدار(مطالعه موردی: شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان آذربایجان غربی)

کلیدواژه: مزیت پایدار ؛ مزیت پویا ؛ مزیت متجانس ؛ مزیت مرکب ؛ مزیت مشهود ؛ هوش تجاری

نویسندگان: حاجی زاده ، مهدی ؛ ولی زاده ، حبیب

ناشر: کنفرانس بین المللی مدیریت، کسب و کار و حسابداری

هدف از این پژوهش بررسی تاثیر هوش تجاری بر کسب مزیت رقابتی پایدار در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان آذربایجان غربی می باشد که تحقیق از نوع کاربردی بوده و روش تحقیق توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری مربوط به کلیه کارکنان شاغل در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان آذربایجان غربی می باشد که براب... ادامه

سال:1396

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

تجزیه و تحلیل ارزش بلندمدت مشتری (CLV) به منظور بخش‌بندی و مدیریت سودآوری مشتریان مورد مطالعه: یکی از بانک‌های تجاری ایران

کلیدواژه: ارزش بلندمدت مشتری (CLV) ؛ بازاریابی ارتباطی (RM) ؛ بخش بندی مشتری ؛ مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ؛ مدیریت سودآوری مشتریان

نویسندگان: آذر، عادل ؛ خدادادحسینی، سید حمید ؛ صفری کهره، محمد

ناشر: پژوهش های مدیریت در ایران

به همان میزان که پارادیم بازاریابی تکامل پیدا می کند، توجه به روابط بلندمدت با مشتری نیز اهمیت می یابد. امروزه غالب شرکت ها و مؤسسات در سطح جهان، اعم از تولیدی و خدماتی به طور فزاینده ای درآمدهای خود را از راه ایجاد و حفظ رابطه بلندمدت با مشتریان خود کسب می کنند. حرکت به سمت بازاریابی مشتری- محور هم... ادامه

سال:1393

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

فیلتر ها

از سال

تا سال

زبان

نوع محتوا

دسته بندی

متن کامل